TAPI – MS Outlook i telefon
Czy pamiętasz czasy kiedy dzwoniło się z poczty?
No cóż… teraz też można, tylko chodzi o inną pocztę i inne dzwonienie.
Slican dołączył do grona producentów oferujących centrale telekomunikacyjne współpracujące z aplikacją MS Outlook®. Połączenie jest realizowane dzięki protokołowi TAPI Slican. Dzięki tej integracji razem już od teraz możesz korzystać ze zunifikowanej komunikacji, łącząc telefon i email.
Połączenie centrali telefonicznej z pocztą elektroniczną jest najbardziej oczywistym zastosowaniem tego protokołu ze względu na popularność i powszechność poczty email. Warto jednak wspomnieć, że TAPI driver może być wykorzystywany także do integracji danych z centrali Slican z aplikacjami typu CRM oraz np. systemami wsparcia dowodzenia dla jednostek straży pożarnej.
No więc jak dzisiaj dzwonimy z poczty?
Potrzebne są:
1. Serwer Slican serii MAC-6400, CCT-1668.IP lub CXS-0424 wyposażony w moduł LAN lub VoIP.
2. Licencja TAPI WORKSTATION + plugin Microsoft Outlook®.
Potrzebne jest tyle licencji ilu użytkownikom MS Outlook® / abonentom centrali chcemy umożliwić dzwonienie z poczty elektronicznej. Nie ma ograniczeń co do ilości abonentów korzystających z TAPI. Mogą z niej korzystać wszyscy abonenci centrali do jej maksymalnej pojemności.
Instalacja programu jest bardzo szybka, jego konfiguracja wymaga podania numeru abonenta (numeru wewnętrznego w centrali firmowej) oraz kodu PIN do naszego telefonu. Zmian w ustawieniach central Slican może dokonać uprawniony serwis / administrator centrali.
Jakie korzyści daje nam integracja?
1. Korzystasz z wszystkich Twoich kontaktów, które masz w bazie MS Outlook® – ich numery telefonów nie muszą być przenoszone do książki telefonicznej w centrali Slican by po prostu do nich zadzwonić klikając „Zatelefonuj” na ekranie komputera.
2. Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych aplikacji, które zintegrują Twój telefon z komputerem.
3. Każde połączenie przychodzące od osoby, którą masz w bazie kontaktów powoduje wyświetlenie „wizytówki” tego kontaktu na ekranie komputera – wiesz kto, z jakiej firmy dzwoni, masz dostęp do notatek, maili itp. z waszych ostatnich rozmów.
4. Dzwoniąc do osób, które masz w bazie kontaktów MS Outlook® masz dostęp do innych możliwości jakie daje Tobie aplikacja firmy Microsoft® – importowanie scenariuszy rozmowy telefonicznej, połączeń do grupy kontaktów, zapisu rozmowy telefonicznej do dziennika i innych. Poszczególne funkcje poczty MS Outlook ® mogą wynikać z wersji programu pocztowego, czy też typu licencji.
5. Jeśli pewne numery telefonów są wybierane często, można utworzyć listę szybkiego wybierania numerów i szybko wybierać numery telefonów przy użyciu tej listy. Można również wybrać często wybierany numer telefonu z listy niedawno wybieranych numerów.
Dodatkowe informacje
Program Microsoft Outlook® pozwala wybierać dowolne numery telefonów. Dostęp do poszczególnych połączeń oparty jest na uprawnieniach jakie abonent ma nadane w centrali telefonicznej Slican.
Jeśli komputer jest używany w różnych miejscach, można skonfigurować parametry wybierania numerów dla różnych miejsc. Można określić sposób wybierania numerów z bieżącej lokalizacji (przy użyciu bieżącego numeru kierunkowego kraju oraz sieci firmowej), a także określić sposób wybierania numerów lokalnych i zamiejscowych z hotelu, domu itp.
Informacje jak skonfigurować TAPI Workstation na komputerze prezentujemy tutaj pubWIKI Slican.
Programistów zainteresowanych wykorzystaniem drivera TAPI Slican do integracji ze swoimi aplikacjami zapraszamy do współpracy. Wszystkie informacje tutaj – Slican SDK.
(Microsoft Office Outlook (MS Outlook) jest zastrzeżoną nazwą handlową Microsoft Corporation)